We zijn voorzien van een meetbank met wervelstroom rem om het vermogen van uw motor nauwkeurig te kunnen meten, vanzelfsprekend wordt het uitlaatgas van uw motor tijdens deze test gemeten, zodat we diagnose kunnen stellen en overzien waar eventuele gebreken kunnen zitten.

Ook is de software zo ontwikkeld dat we de slipverliezen kunnen meten en daardoor het wérkelijk geleverde vermogen kunnen  bepalen.

Een opsomming van de dingen die mogelijk zijn , een verdere uitgebreide uitleg vind hierna :

- Afstellen motorfiets doormiddel van Powercommander ( Alle merken, mits leverbaar )
- Afstellen motorfiets doormiddel van Yoshibox ( Suzuki )
- Afstellen motorfiets doormiddel van FIM Ultimap software ( Italiaanse motoren )
- Afstellen motorfiets doormiddel van TuneBoy / TuneEdit software
- Afstellen motorfiets doormiddel van Rapidbike
- Afstellen motorfiets doormiddel van Dynojet kit
 

 

Wij kunnen uw Powercommander mappen of re-mappen zodat u verzekerd bent van een optimaal resultaat.  Dit is noodzakelijk als u aan uw motorfiets wijzigingen heeft aangebracht die hierop invloed hebben (uitlaat/luchtfilter/luchttoevoerbuizen e.d.)

 

Ook kunnen wij uw suzuki injectie met een yoshi box (een apparaat gemaakt door Yoshimura) , de ECU unit (boordcomputer) van een andere waarde voorzien, eea gebeurt natuurlijk ook op de testbank voor een optimaal resultaat!

 

Tevens beschikken wij over de FIM ultimap software waarmee wij diverse (vooral Italiaanse) motoren kunnen " flashen" en zo kunnen voorzien van een nieuwe map, dit geldt voor de volgende motormerken:

Ducati, Moto-guzzi, Laverda, Cagiva, MV Augusta.

Helaas heeft FIM zijn activiteiten gestaakt, en er kunnen geen "unlock keys" meer gekocht worden.., heeft u echter reeds een key in uw bezit, dan is het re-mappen geen probleem. , wél is het nog mogelijk om de beperkte afstelfuncties te gebruiken voor de basic tuning.

 

 

 

Ook beschikken wij over de TuneBoy / TuneEdit software voor het resetten van uw Triumph  ECU unit.                                                             Bij het loshalen van componenten aan uw motor wordt dit opgeslagen in uw boordcomputer (ECU) en kan alleen gewist worden met deze speciale apparatuur/software.

Ook kan met de TuneEdit uw motor voorzien worden van een nieuwe mapping, die wij mbv de testbank voor u maken, en opslaan in uw bestaande boordcomputer.

De motormerken die met deze software afgesteld of eventueel gereset kunnen worden zijn: , Buell, moto-guzzi, KTM, Aprilia, Benelli, Triumph en Ducati. voor een update en motortype's die hieronder vallen kunt u terecht op de website www.tuneboy.com.au

 

   

Last but not least kunnen wij ook uw Rapidbike module inbouwen én afstellen, omdat wij óók hiervoor de benodigde software en aansluitkabels in huis hebben, zodat wij ook deze Rapidbike module kunnen voorzien van een op maat gesneden air/fuel map voor uw motorfiets.                            voordeel van de Rapidbike module is dat deze module meegenomen kan worden naar uw eventuele nieuw(e) aan te schaffen (injectie) motorfiets, alles wat u dan nodig heeft is een aansluitkabeltje hiervoor.

 

Dat we ook een dynojet kit (al of niet in combinatie met een ander luchtfilter(s) ) in combinatie met uw standaard carburators, of flatslides en andere soorten van race carburators perfect kunnen afstellen moge duidelijk zijn.

Ook als u lachgas op uw motor gebouwd wilt hebben, of afgesteld wilt hebben is dat geen enkel probleem, diverse lachgas jets zijn voorradig.

Natuurlijk krijgt u een computeruitdraai van deze gegevens na de testsessie overhandigd, zodat u het vóór en ná resultaat kunt vergelijken.

 

Niets is ons te gek, u zult versteld staan tot welke mogelijkheden wij in staat zijn om uw wensen tot werkelijkheid te brengen, dit is mogelijk door de gedreven passie die ik al 39 jaar bezit om het uiterste van de technische mogelijkheden in motorfietsen telkens weer een stapje hoger te brengen, er gaat geen uur van de dag voorbij waarin ik me kan herinneren dat ik niet met motorfiets techniek bezig ben, hoe moeilijker de klus, hoe meer passie en drang om het op te lossen.

 

Prijzen van de diverse dyno werkzaamheden per 1 februari 2014:

Rapidbike, Powercommander, Bazzaz 1e keer afstellen indien bij mij aangekocht                       135,00 Euro

Rapidbike, Powercommander, Bazzaz elke volgende keer afstellen indien bij mij aangekocht    155,00  Euro

Rapidbike, Powercommander, Bazzaz  afstellen indien NIET bij mij aangekocht                        230,00  Euro

Prijs losse dyno-run incl. uitdraai                                                                                                   59,00  Euro

Montage dynojet kit   (afhankelijk van motor type)                                                           Vanaf  155,00 Euro

Tuneboy afstellen (tune edit, incl. flashen ECU) inclusief key                                                      410,00 Euro

Tuneboy afstellen met Tuneboy LIVE software                                                                            410,00 Euro

Tuneboy afstellen (tune edit, incl. flashen ECU) zónder key (U neemt de key dan mee)              260,00 Euro

Tuneboy Key los                                                                                                                            170,00 Euro

Afstellen door middel van Yoshimura box (yoshi box)                                                                  155,00 Euro

Uurtarief werkplaats                                                                                                                         72,20 Euro

Differentieel mappen (meer mappings in 1 device, bijvoorbeeld per cyl. Mappen) per extra map   77,00  Euro

Tune ecu afstellen                                                                                                                          315,00 Euro

Woolich Racing afstellen rechtstreeks in de ECU (alleen Air/Fuel en ontsteking)                           450,00 Euro

Kabeltje Woolich TBV afstellen in ECU (kabeltje blijft op uw motor zitten)                                    40,00 Euro

Woolich Racing Binfile defenition (is een sleutel om in uw ECU te kunnen schrijven)                  130,00 Euro

 

Powercommander prijzen liggen gemiddeld tussen de 300 en 450 Euro, en Rapidbike EVO modules inclusief kabel kosten gemiddeld 500 Euro, een sport(lucht)filter ligt gemiddeld tussen de 50 en 90 Euro, dit zijn richtprijzen waaraan u een indruk kunt krijgen over welke bedragen er gesproken wordt.

 

Extra info betreffende Woolich Racing (meeste daarvan is ook van toepassing voor tuneboy): 

Woolich Racing is een bijzonder krachtige soft/hardware waarmee zeer veel parameters in uw ECU herschreven/geprogrammeerd kunnen worden, een vaste prijs aangeven voor het afstellen met álle beschikbare mogelijkheden die het programma biedt is onmogelijk vanwege het feit dat per type motor de mogelijkheden groter of kleiner zijn, de hierboven genoemde prijsopgave is gemaakt om een vergelijk te kunne maken met bijvoorbeeld een Powercommander of Rapidbike module, met deze twee laatstgenoemde kan echter alléén de air/fuel afgesteld worden, met uitzondering van de Rapidbike evo racing module, die kan ook de ontsteking aanpassen. , Vergeleken hierbij is en blijft Woolich de goedkopere (en de betere) afstelling, omdat hierbij rechtstreeks bij de ECU het juiste commando gegeven wordt, en er geen module is om het uitgaande signaal van de ECU naar de motor te veranderen, je motor wéét dus wat hij moet doen ipv dat hij “voor de gek gehouden” wordt.                                                                             Afhankelijk van de geboden mogelijkheden is de prijs voor een tuning met Woolich dus variabel, wilt U van deze mogelijkheden gebruik maken dan is dat geen enkel probleem, U vraagt, ik programmeer !! , het (her)schrijven van een (1) gemiddelde mapping (BV. klep in uitlaat, secundaire gaskleppen, klep in uw aanzuigbuis etc.., kost ongeveer 1 tot 2 uurtjes, die tijd wordt doorberekend maar maakt in vele gevallen een ongelooflijke wereld van verschil, daar kan geen powercommander of wat dan ook tegenop, zie een powercommander of Rapidbike toepassing versus Woolich dan ook als een ouderwetse mechanische schrijfmachine versus een moderne tekstverwerker.., de mogelijkheden zijn zeer veel groter. Nogmaals, een exacte prijsopgave is bijna niet mogelijk vanwege de grote diversiteit in mogelijkheden, en als u alle mogelijkheden wilt benutten van een motorfiets waar ook nog eens veel mogelijkheden geboden worden, dan zou een volledige afstelling zomaar tegen de 1000 Euro kunnen bedragen.                                                                                                                                                                  Ook het weghalen van de klep in de uitlaat zal niet meer gaan leiden tot een vermogenstoename, eerder een vermogensafname, omdat ik nu in staat ben om de openingstijden hiervan aan te passen naar max haalbaar vermogen, als de klep weg is, kan ik er ook niets meer mee.., andere (aftermarket) bochtensets zijn dus niet meer altijd beter.., vaak zelfs slechter dan standaard. , Heeft u onverhoopt toch de drang om de klep in uw uitlaat te verwijderen, dan hoeft er geen elektronisch trucje meer uitgehaald te worden, ik kan het in de software gewoon uitvinken zodat de motor wéét dat die klep niet meer meedoet, dit geldt ook voor de extra luchttoevoer in de uitlaat (pair valve) , echter wordt wél altijd aangeraden om het pair systeem te verwijderen en af te blocken, dit vanwege een mogelijke interactie van uitlaatgassen onderling. , Óók kan er bij zeer veel modellen de “benzine afsluiting” uitgevinkt worden, dit zorgt vaak voor het “aan/uit effect” doordat de injectie geen brandstof meer inspuit bij afremmen op de motor, en het inspuiten pas hervat als er weer gas gegeven wordt, springt de motor ineens weer “aan” wat een hinderlijke schok kan geven, dit kan dus met een simpele muisklik verholpen worden.  Voor mogelijkheden die voor Uw motorfiets geboden wordt kunt u voor Woolich terecht bij www.woolichracing.com  , en voor Tuneboy kunt u terecht bij www.tuneboy.com.au   hier kunt U zien of uw motorfiets tussen de ondersteunde modellen staat, mocht uw motorfiets er niet tussenstaan, dan kan ik uw motorfiets hier ook niet mee programmeren, maar er wordt daar flink aan de weg getimmerd, er komen geregeld nieuwe modellen bij.

Wachten op afstellen van uw motorfiets dat doen we al lang niet meer, een goede afstelling kost gewoon (erg veel) tijd, en ik wil er geen vlug-vlug en de volgende van maken, het gebeurt goed of het gebeurt gewoon niet, klaar!         Als andere bedrijven claimen om wél binnen 3 uurtjes u volledig te kunnen helpen, en U wilt dat? Dan is het beter om daar dan heen te gaan,  U bent bij mij dan helaas niet aan het goede adres.

Ook kan ik er niet vaak genoeg op attenderen dat het zeer belangrijk is dat uw motor een goede basisconditie moet hebben alvorens er afgesteld mág worden.., is die goede basis er niet, dan is afstellen vaak gewoon geen goed idee omdat de afstelling niet meer klopt als de basis achteraf veranderd/verbeterd wordt. , Mocht er ongeregeldheden met uw motor zijn, dan los ik die natuurlijk op indien gewenst, natuurlijk mag U dat ook bij een ander laten doen, geen probleem.., zolang de basis vóór het afstellen maar goed is, dan ben ik tevreden!!.                                                  Hou er ook rekening mee dat als U een afspraak gemaakt hebt voor afstellen, en bij aanleveren van de motor er dingen niet in orde zijn, dat dit ook extra (niet ingeplande) tijd kast, als dat veel is, dan kan ik uw motor dus niet op een eventueel vooraf afgesproken tijd klaar hebben, onze agenda staat de laatste 27 jaar (gelukkig) nog altijd behoorlijk vol, U zult gewoon op uw beurt moeten wachten.., sorry het is dan even niet anders, ik kan klanten die vooraf ook een afspraak hebben moeten maken niet passeren vanwege iets waar ze niets aan kunnen doen, dat zou U waarschijnlijk ook niet waarderen/accepteren., Wel doe ik uiteraard mijn uiterste best om alles zo spoedig mogelijk klaar te krijgen, dat spreekt vanzelf.

 

 

Tevens zijn er diverse werkzaamheden die geregeld voorkomen en per type motor een andere

Arbeidsduur hebben, deze werkzaamheden worden uitgevoerd aan het werkplaatstarief.

Denk bijvoorbeeld aan :

# Synchroon + stationair CO afstellen

# Aansluitpunt(en) in uitlaat maken voor zeer nauwkeurige CO uitlezing, en/of per cylinder meting

# Draai en freeswerk voor eventueel te maken onderdelen

# Montage powercommander, Rapidbike, Bazzaz, aansluitkabeltje Woolich, enz…  (meestal tussen 0.5 en 1 uur)

 

Indien er Laswerk (Aluminium, Staal, RVS, Titaan), of draai en freeswerk moet gebeuren wordt een redelijke vergoeding van materiaal en apparatuurgebruik in rekening gebracht.

Er wordt bij afstellen dynojet kit (carburator modellen) 1 keer de prijs van een dyno-run in rekening gebracht, ongeacht het aantal benodigde runs.

Bij afstellen van een injectiemotor is de prijs inclusief de dyno-run, er wordt dus geen 59,00 euro bij opgeteld.

Alle prijzen zijn INCL. BTW!

 

 

 

 

Bij diverse Kawasaki types zoals de ZX-900/1000/1100 vanaf 1984 kunnen wij voor een oliebypass zorgen, waardoor de druksmering van het vierde krukas(hoofd)lager, én het derde big-end lager gewaarborgd is.

Ook kunnen wij voor u uw nokkenassen “timen”  om een nog optimalere motorprestatie te realiseren.
Dit timen gebeurt met de micrometer én gradenschijf, en is dus veel nauwkeuriger dan het werkplaatsboek aangeeft. 
Ook kan het motor karakter op deze wijze (beperkt) naar uw hand gezet worden.

 

 

 

Tevens kunnen wij uw pers/richt/laswerk aan uw (opgebouwde) enkel tot multi-cylinder krukas verzorgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ritzen motors Weert